شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1403، سال جهش تولید با مشارکت مردم
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
اخبار
1403/06/08
متوسط هزینه ایجاد زیرساخت‌های آب و برق در سیستان و بلوچستان بیش از دو برابر متوسط کشور

 
 
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌گذاری شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پهناوری استان سیستان و بلوچستان و پراکندگی جمعیت شهری و روستایی، متوسط هزینه تمام شده ایجاد زیرساخت های تامین، انتقال و توزیع آب و برق پایدار در استان بیش از دو برابر متوسط کشور است.


به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ، میثم نادری در حاشیه دور اول مراسم معرفی برندگان مسابقه نمایشی- پیامکی خانواده انرژی با موضوع مدیریت مصرف آب و برق، افزود: سیستان و بلوچستان حدود 11.5 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده و به لحاظ جمعیتی نیز 3.8 درصد جمعیت کشور را دارد.

  وی بیان کرد: این اختلاف بین مساحت و جمعیت و پراکندگی ایجاد شده در اسکان جمعیت شهری و روستایی باعث شده است که طرح های تامین آب و برق در استان یکی از چالش های جدی شرکت های تابعه وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان باشد و متوسط هزینه تمام شده ایجاد زیرساخت های تامین، انتقال و توزیع آب و برق پایدار در استان سیستان و بلوچستان به بیش از دو برابر متوسط کشور برسد.


 دبیر شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان افزود: در دهه اخیر پدیده تغییر اقلیم و گرم شدن زمین مشکلات فراوانی را در تمام دنیا از جمله ایران به وجود آورده که ثبت افزایش دمای 1.3 درجه در سال جاری یکی از تبعات آنان بود و این افزایش دما حداقل 3.5 تا 5 درصد مصرف آب و برق در استان را افزایش داد و این در حالی است که از شمال تا جنوب استان پهناور سیستان و بلوچستان با تنش آبی و ناترازی برق مواجه است.

 نادری اظهار داشت: در ماه های گرم امسال علی رغم همه تلاش های شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان، در پاره ای مواقع بر حفظ روند مطلوب خدمت رسانی به مردم استان تاثیرات منفی گذاشته است لذا این مسئله اهمیت توجه به اجرای برنامه های رسانه ای و فرهنگی در راستای آموزش و ارتقا فرهنگ مدیریت مصرف آب و برق را دو چندان می نماید.

 وی ادامه داد: اهمیت همراهی و همکاری مردم استان در اجرای برنامه های مدیریت مصرف آب و برق همگام با اجرای طرح های تامین پایدار آب و برق توسط دستگاه های اجرایی بسیار ارزشمند و اثرگذار خواهد بود لذا برگزاری این مراسم جنبه نمادین و تبلیغی نداشته و در راستای جهاد تبیین و بیان اهمیت موضوع می باشد و تلاش خواهد شد با همکاری تمامی نهادهای ذیربط به طور مستمر ادامه یابد.

 وی در پایان افزود: در این مراسم با حضور قائم مقام شرکت آبفا استان و مشاورین بانوان شرکت های آب و برق از 12 نفر از برندگان مسابقه نمایشی-پیامکی خانواده انرژی با اهداء لوح و هدایا تقدیر شد.
 
 
 
 
پایان خبر

پنج شنبه / 8 شهریور 1403
تعداد بازدید:
16
نویسنده:
علیرضا راشکی قلعه نو
منبع:
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal